Danas će mnogi reći kako im je računalo i sve njegove komponente vrlo vrijedno. Naravno, to je istina, budući da računala i sve oko njih iznimno napreduje. No, mnogi tek kada dođe do nekog većeg kvara postanu svjesni koji dio je zapravo najvažniji i koji im najviše vrijedi, a to su podaci. Pod podacima se misli na sve što se pohranjuje na disku, od dokumenata, glazbenih datoteka, video datoteka i sl.
Kada dođe do nekog kvara, podaci se mogu izgubiti i nakon toga će vam trebati usluga restauriranja diska koje može pomoći u njihovom vraćanju. Neki će taj postupak pokušati sami, ali ako niste sigurni u to što radite, bolje se odlučiti za usluge profesionalne tvrtke.
Što podrazumijeva restauriranje diska
Restauriranje diska predstavlja pokušaj vraćanja diska u stanje prije nego je došlo do njegovog kvara. A kvar diska može biti:
- Softverski
- Hardverski
Kod softverskog kvara diska, restauriranje diska je puno jednostavnije i obavlja se uz pomoć specijaliziranih programa u te namjene. Uglavnom se prvo radi dijagnostika diska i pomoću programa se pregledavaju njegovi dijelovi te se iz onih dijelova koji imaju grešku pokušavaju izvući podaci.
Spašavanje podataka iz diska na ovaj način većinom može dati dobre rezultate i možete očekivati da ćete spasiti većinu podataka.
Hardverski kvarovi diska
Ako je riječ o hardverskom kvaru, tada je restauriranje diska nešto kompliciraniji proces. U većini slučajeva ćete morati potražiti pomoć neke profesionalne tvrtke koja u te namjene koristi specijalizirane uređaje. Pomoću tih uređaja pokušavaju secirati disk i njegove ploče te selektivno izvući i spasiti podatke.
Imajte na umu da je spašavanje podataka iz hardverski oštećenih diskova težak postupak i da u određenim slučajevima čak niti profesionalne tvrtke i njihovi profesionalni uređaji neće biti od pomoći.
Dijagnostika diska kao prvi korak
Odlučite li se odnijeti nekoj tvrtki svoj disk s kojim imate problema i za koji vam treba usluga restauracije diska, prvi korak će uglavnom kod svih biti isti, a to je dijagnostika. Cilj te dijagnostike je da tvrtka napravi preliminarni pregled diska kako bi ustanovila je li riječ o hardverskom ili softverskom kvaru i kako bi mogla procijeniti što se od cijelog postupka može očekivati.
Iako se na taj način ne može sa 100% sigurnošću reći da će cijeli postupak biti uspješan, mnogi će se zadovoljiti i samo s određenim postotkom spašavanja podataka koji su im iznimno važni.